LTAB: Satversmes tiesas lēmuma dēļ OCTA polises sadārdzināsies

"Šis Satversmes tiesas lēmums radīs papildu izmaksas apdrošināšanas kompānijām, un rezultātā OCTA polišu sadārdzinājums nākamgad būs neizbēgams,» sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Šā gada jūnijā, ņemot vērā Eiropas Savienības Tiesas 2013.gada oktobra un 2014.gada janvāra lēmumus un paredzot, ka saskaņā ar OCTA ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu atlīdzībai nevar būt noteikts limits, kas ir zemāks par 2013.gada oktobrī pieņemtajiem lēmumiem. OCTA likumā un Eiropas direktīvās noteiktais apdrošinātāja vispārējās atbildības limits, Ministru kabinets pieņēma jaunus noteikumus, kas stājās spēkā 11.07.2014. un regulē apdrošināšanas atlīdzības aprēķināšanu.
Šie noteikumi dod iespēju ceļu satiksmes negadījumā cietušajai personai saņemt apdrošināšanas atlīdzību par morālo kaitējumu daudz lielākā apmērā, vairs nenosakot maksimāli pieļaujamo apdrošināšanas atlīdzības limitu, bet paredzot iespēju individuāli noteikt apdrošināšanas apmēru. atlīdzību par katru apdrošināšanas gadījumu, pamatojoties uz vienotiem kritērijiem.
"Kamēr apdrošināšanas sabiedrības Latvijā jau ir informētas par minētajiem Eiropas tiesas lēmumiem un ir piedalījušās Ministru kabineta noteikumu, kas nodrošina Latvijas likumdošanas atbilstību ES prasībām, izstrādē, jāatzīmē, ka vakar pieņemtais Satversmes tiesas lēmums būs 2011. gada 1. jūlija spriedums. radīt ļoti būtiskas papildu izmaksas apdrošināšanas sabiedrībai, kas nebija iepriekš plānotas un netika iekļautas OCTA polišu izmaksās, ja šis lēmums attiecas uz agrāk notikušiem incidentiem.Tāpēc jāņem vērā, ka šīs izmaiņas var izraisīt straujš OCTA polišu cenu pieaugums tuvākajā laikā un ietekmēs katra auto īpašnieka izmaksas, kas iegūst OCTA polisi,» skaidroja Stengrevics.
Viņš sacīja, ka OCTA nozare jau līdz šim ir strādājusi ar zaudējumiem, un apdrošinātājiem ir jāatrod risinājumi, kā šos zaudējumus segt.
Aston Martin Valkyrie AMR Pro pilienu hibrīds
Aston Martin necenšas skriet pa priekšu tvaika lokomotīvei un pārveidot savus dārgos un mazos automobiļus uz elektrisko vilci vai vismaz hibrīdsliežu ceļu. Vēl nesen Eiropas presē nemitīgi klīda
ПОДРОБНЕЕ
Škoda Karoq krosovera vēsture
Škoda Karoq ir viens no Čehijas autoražotāja Skoda flagmaņiem, kas tiek ražots kopš 2017. gada. Īsās pastāvēšanas laikā modelim izdevās iemīlēties daudzos šīs klases automašīnu pazinējos. Protams, jo
ПОДРОБНЕЕ
Elektriskā automašīna Radten RT1 būs pirmā šīs markas automašīna
Jaunais elektromobilis Radten RT1, kuru Chery gatavojas laist klajā, būs pirmais svaigās Radten zīmola pārstāvis. Šis zīmols tika izveidots, ņemot vērā Chery Ant Riteng 01 elektriskā sedana
ПОДРОБНЕЕ
Ford Puma ST un Fiesta ST piešķir spēku Mountune
Abi slavenie Ford Puma ST un Fiesta ST modeļi iznāca no Mountune tūninga studijas pildspalvas, diezgan daudz papildinot to. Abas automašīnas ir pārsteidzoši hečbeka klases pārstāvji, kurus Ford
ПОДРОБНЕЕ
Brabus 900 Rocket kļuva par jaudīgāko studijas apvidus automobili
Pēdējais G klases pārstāvis no Mercedes-AMG tika izlaists 2018. gadā. Automašīnai bija vesela virkne uzlabojumu, kas sērijas faniem ļoti patika. Dažu nākamo gadu laikā G sērijas sastāvs palika bez
ПОДРОБНЕЕ